Födelsedagssushi

Igår fyllde Arvid jämngammalt med mig, sen hur mycket det är är mindre viktigt.
Det firade vi med att stanna hemma hela dagen och plugga, men på kvällen gick vi iväg till ett ställe i närheten med rullbandssushi. Egentligen skulle ja vilja vara så bra att jag hade pluggat färdigt allt i förväg för att kunna hitta på någon superbra överraskning och göra Arvids födelsedag till någonting alldeles speciellt.
Där satt vi och hade supermysigt, drack te, funderade, valde cch provade massa olika sushi.
Vi skrev ner beställningarna på japanska, när kanji (de kinesiska tecknena) var för svår skrev jag det istället på hiragana (de tecken som visar uttalet). När vi är ute och äter är egentligen enda gången jag känner att jag behäskar språket. De flesta resturanger har bilder på menyn och är det sushi så brukar det gå rätt bra, även om man måste både prata och skriva för att få det man vill ha, utöver det som redan rullar förbi en på bandet.
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Åh, vad mysigt ni har.
Grattis Arvid!!

2013-01-24 @ 16:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0