På resande fot

Klockan är fem på morgonen och vi sitter och väntar på tåget. Om en timme åker vi till Aranyaprathet där ska vi korsa gränsen till Kambodja. Vi har varit i Bangkok i tre dagar och hunnit med att se tempel, det kungliga palatset och både reclining Buddha och emerald Buddha. Vi har gått både genom den stora turistiga JJ market men lyckades även hitta en jättestor lokal marknad där vi köpte kryddor och bananer utan att de tog överpriser.  Här i Bangkok passade Arvid på att gå till frisören,  så nu är han både nyklippt och nyrakad, skönt nu när det är så varmt. Vi har tagit oss fram i stan med båt, tuktuk, buss, skytrain och allt har gått över förväntan. I morse tog vi en vanlig taxi från hotellet för att komma till stationen i tid och säkert med all packning. Här är det olidligt varmt men det går bra. Ikväll kommer vi fram till Siem Reap där vi ska stanna i tre dagar och se Angkor Wat och andra tempel. Efter det åker vi vidare genom Kambodja med ett stopp i Phnom Penh. Därifrån tar vi oss till Ho Chi Minh City i Vietnam och sedan vidare till Boracay i Filippinerna där vi stannar drygt två veckor innan vi åker tillbaka till Japan där vi ska träffa Fannys pappa. I Japan ska vi turista lite i Tokyo och Kyoto. Och sen sätter vi oss på flyget hem till Sverige! Vi landar på Arlanda den 31 mars och tänkte nog åka direkt hem till Uppsala.