さよなら

Nu har vi precis kommit fram till Tokyo. Klockan är halv sju på morgonen och vi har alldeles för mycket packning med mig. Tack och lov är Arvid både stark och tålmodig. Vi stannar en stund och tar en kaffe innan vi ska ta oss vidare till hotellet där vi ska sova en natt. Vi spenderar en dag i Tokyo innan vi ska åka vidare till Bangkok. Ikväll ska vi träffa några vänner, en tjej som har erbjudit sig att ha vår packning hos sig medan vi är ute och reser. Det är jag oerhört tacksam över!

Vi har egentligen inga planer idag utan tänker väl mest strosa i stan och mysa.

Igårkväll när vi åkte från Sendai fick vi ett fantastiskt fint farväl av mina närmaste vänner. Det var jättejobbigt att säga hejdå, de har varit så underbara och jag är verkligen glad att jag lärt känna dem. De jobbigaste är att vi aldrig vet när och om vi kommer ses igen. Det blir ju en helt annan grej mot att säga hejdå till någon hemma. Jag kommer verkligen sakna mina fina vänner. Men trots det och trots att det känns tråkigt att åka är jag glad att jag bestämt mig för att komma hem till Sverige igen.

Min sista kväll i korridoren bjöd jag in alla de här fantastiska på middag, vi lagade köttbullar och potatis med lingonsylt! Det kändes som ett fint avslut. Kvällen fylldes av massa prat och skatt och fotograferande, det blev ytterligare ett fint minne att ta med hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0