Arvid i Japan

Nu ska jag berätta för er vad Arvid gör under tiden han är i Japan! Det är fler som frågar både mig och honom eftersom han kom hit när min termin fortfarande höll på som mest och jag skulle avsluta alla mina kurser. Jag har sagt till honom att han får skriva någonting här ibland men det verkar inte vara hans grej.
 
Jag har haft ett schema med 1-3 lektioner om dagen, varje lektion är  en och en halv timme. Alltså är jag vissa dagar iväg bara en kort stund medan andra gånger nästan hela dagen. Ofta ses Arvid och jag på Campus klockan 12 och äter lunch tillsammans oavsett om jag har lektioner hela dagen eller slutar då. Det är smidigt att äta på campus och billigt. Ibland går Arvid med mig till campus och sätter sig i Tea Loungen eller på biblioteket och pluggar medan jag har lektion men ibland stannar han hemma.
 
När Arvid bestämde sig för att stanna så här läge i Japan så kollade han upp lite kurser som han kunde ha nytta av och som gick att läsa på distans. Han läser alltså tre kurser på distans i matte och fysik. Han pluggar i stort sett lika mycket som jag om inte mer.
 
Pluggar han inte så läser han alla nyheter som finns på hela internet supermeganoga. Jag har nog aldrig träffat någon som går igenom alla nyhetssidor som finns och verkligen läser allt. Själv tycker jag det är bra för då kan jag fråga honom när jag inte har tid att läsa så noga själv.
 
Tar nyheterna mot förmodan slut så sätter han sig på Wikipedia och börjar rätta information som inte stämmer på olika sidor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0