Hej Japan

Hej Japan och mitt nya hem, hej alla mina nya kompisar, hej konstiga färdigkaffe på affären, hej svåra tecken att läsa, hej läskiga språk, hej utsikten över hela staden!
 
 
Jag har fått ett studentrum på översta våningen i ett tiovåningshus. Det är ett litet rum, men inte så litet som jag trodde. Eftersom jag redan tagit kandidatxamen räknas jag som en graduate student och får därmed ett lite bättre rum med egen toa och dusch.
 
 
I rummet har jag en säng och ett skrivbord vid balkongdörren, skrivbordet är jättelågt, jag tror det är anpassat för korta människor och jag passar inte riktigt in där. Det går tyvärr inte heller att höja så när jag kommer hem igen har jag förmodligen ännu mer ont i ryggen än vad jag brukar. För lite tid lär nog spenderas här med att skriva, läsa mail, skypa, blogga och annat datoriserande...
 
 
Åt andra hållet i rummet har jag en bokhylla, en stor garderob och bakom den ett handfat med tillhörande skåp. Det märkliga i det här rummet är att det finns inte någonstans att hänga upp saker, så jacka och handduk hänger på garderobsdörren.
 
English
Hello Japan and all my new friends! I have just moved in to a room in Sendai on the 10th floor. The room is small but I have a balcony with a view of the whole town, I also have my own restroom and washingroom which is nice.
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin Edström

Vad fint Fanny!!! Det ser mysigt ut och det verkar vara jättehärligt att bo på 10:e våningen med utsikt overklig hela staden:D Du är så tuff som gör detta, vilken livserfarenhet! Hoppas livet fortsätter behandla dig väl där borta:) Kramar

2012-09-26 @ 16:06:13
Postat av: Pappa

Vi bra med egen toa å duch :-) Lägg några böcker under skrivbordet, du behöver ju inte läsa alla på en gång.
Kram Pappa

2012-09-26 @ 17:11:25
Postat av: Anonym

Jag känner igen jackan och sjalen! Vad glad jag blir av att se dina saker! Och över att du har fått ett så bra rum :)
Fin utsikt också, nästan som min förra!

2012-09-27 @ 18:35:04
Postat av: Jasmine

Jag känner igen jackan och sjalen! Vad glad jag blir av att se dina saker! Och över att du har fått ett så bra rum :)
Fin utsikt också, nästan som min förra!

Svar: Ja, det är skönt att ändå ha lite egna grejer med sig. Det gör att jag känner mig mer hemma fast det är så långt borta! Haha, ja utsikten är fantastisk, klår nog din gamla med hästlängder, där såg man ju mest in hos grannarna, fast i och för sig så smög sig domkyrkotornen upp bakom några hus... Ska försöka fota utsikten på dagen också, men jag är nästan aldrig hemma när det är ljust.
Fanny

2012-09-27 @ 18:36:00
URL: http://jonsssonjasmine.blogg.se/
Postat av: Jessica

Du får ställa dig på balkongen å skrika "hej alla mina nya kompisar!" som min kusin gjorde när de flyttade när han var liten. ;)

2012-09-29 @ 10:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0