Welcoming dinner

För ett par dagar sen hade vi välkomstmiddag i korridoren. Det bor sedan innan fem stycken japaner och en tjej från Taiwan i min korridor. Nu i september så flyttade jag och en tjej från Danmark in. I Japan delar de upp korridorerna på tjejer och killar, så på min våning bor bara tjejer, uppdelat i tre korridorer med 8 personer i varje. Vi har egna badrum, de som bor längre ner i byggnaden har inte det, men jag vet inte var den gränsen går.
 
 
I vilket fall som helst hade vi häromdagen en middag tillsammans. Vi lagade Pizza och två olika soppor, eller ja, det var faktiskt bara de japanska tjejerna som lagade maten.
 
 
Det var en jättetrevlig kväll, även om jag var trött med tanke på intensivkursen som då höll på för fullt, det var roligt att få möjlighet att lära känna de andra lite bättre. Ha koll på vad de heter och vad de pluggar.
 
 
Det är bara tjejen från Taiwan som är duktig på engelska, de andra kan några enstaka ord och fraser bara. Så det blir ganksa enkla samtal och samtidigt som de hjälper mig med japanskan så hjälper jag dem med engelskan.
 
 

Kommentarer
Postat av: Biggan

Hej Fanny! Tack för gratulationskortet som jag fick idag. Några dagar för sent men lika kul och överraskande ändå:) Jag hade en bra årsdag(som det heter på Gotland) med presenter och besök av Lill-Birgitta och Frans. Jag läste din blogg först idag och du verkar ha ett riktigt äventyr med allt nytt. Hoppas att det roliga och spännande du får vara med om gör att din hemlängtan har dämpats något. Anders hälsar. Kram!

2012-10-17 @ 14:46:38
Postat av: Mamma

Vad kul med middag! och kanske bra att de inte kan så mycket engelska för då måste ju du öva på japanska.
jag stöttar dig fullt, självklart ska du göra annat kul i Japan än bara plugga:)
kram mamma

2012-10-17 @ 16:01:08
Postat av: Jasmine

Vilken annorlunda mat! Eller det ser så ut iallafall =) Är det gott? Den där röda soppan med ägget såg speciell ut..var det den som du hade svårt att äta upp? Sushin lär väl vara god iallafall? =)
KRAM

Svar: Soppan är en nudelsoppa, en av de godare på universitetets cafeteria :). De gör supergoda nudelrätter i det här landet! Nej, det som jag inte åt upp allt av var den maten som var uppdelat i små fack (bilden över den texten). Konsistenserna var märkliga och smakerna ovanliga... Sushin är supergod =).
Fanny

2012-10-18 @ 14:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0