Tayaki

Förra helgen bestämde vi oss för att cykla in till stan, jag och ett par tjejer i klassen.
Jag hade många gånger fått höra om Tayaki som skulle vara fastastiskt gott.
 
Det är som en våffla, en fiskformad sådan, fylld med någonting sött. Den vanligaste tror jag är redbeans (det är mosade kidneybönor som är supersött), nu till Halloween (som för övrigt är jättestort här) finns också pumpafyllning.
 
Jag valde i alla fall creme (alltså vaniljkräm).

När vi fått våra Tayaki, stått och tittat på när de tillagas genom fönsterna funderade vi på vad vi mer skulle hitta på. Den enda anledningen att vi cyklade in var faktiskt för att äta dessa.
 
 
Vi strosade en sväng på stan och Mariko (som även går under namnen Michael och Mario pga av missförstånd och felhörningar) föreslog att vi skulle gå på in Kaldi, Kaldi är en matbutik med bara internationella varor (tror de måste missat Sverige, för jag har inte hittat nåt hemifrån där). Där bjuder de alla kunder på kaffe, så när vi gått ett varv och druckit upp vårt gratiskaffe gick vi vidare.
 
Ett par bestämde sig för att köpa grönt-te-glass, den är verkligen supergrön och smakar verkligen te!
 
När vi ändå var i stan passade vi på att äta middag ute på en trevlig japansk resturang.
 
Innan vi cyklade hem igen var vi såklart tvungna att ta en bild i en purikura (ett typiskt japanskt fotobås)!
 
Clear (Thailand), Maxi (Tyskland), jag,
Mariko (Australien), Tari (Indonesien)
 
Supertrevlig kväll med fina vänner från klassen. Det känns skönt att börja hitta vänner att umgås med och ha de som man börjar känna sig lite närmre med . I början var allt mer förvirrat och jag pratade väl med de flesta men tyckte inte att jag kände någon egentligen. Dessa fyra är nog de jag umgås med mest just nu!
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken fantastisk bild!

2012-10-28 @ 22:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0