Nu börjar hösten komma hit

 
Även om det fortfarande är någorlunda varmt här börjar det märkas att hösten är på väg. Löven på träden börjar färgas vackert gula och röda. Som jag har längtat efter det, hösten är min absoluta favoritårstid, och det kommer nog inte ändras av att bo i Japan. Här är hösten minst lika vacker som hemma, den varar längre och har varmare dagar än vad Sverige bjuder på när det närmar sig november. Här kan jag fortfarande cykla utan jacka, även om det på kvällarna är kyligt så det är lika bra att packa ner den, för man vet aldrig när man kommer från stan eller campus. På lunchen brukar vi försöka sätta oss ute i solen, typiskt europeeiskt, för klasskompisarna från Indonesien och Thailand bryr sig inte och tar lika gärna ett bord i skuggan eller inne, men jag och Maxi vill njuta utomhus av solen så mycket vi kan de här fina höstdagarna!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0