Spöregn

Idag spöregnar det ute. Det har hållt på sen jag vaknade i morse. Eller kanske till och med sen jag vaknade mitt i natten och inte somnade om på en timme.

Jag övervägde att ta gummistövlar när jag skulle cykla ner till campus men det slutade med att jag gick ut i gympaskor. Jag har nu lovat mig själv att om jag nånsin funderar över det igen så ska jag ta gummistövlarna. Det är inte kul att gå med blöta tår. Och överväger jag det så måste det väl ligga nåt bakom det, kanske att jag hört regnet hela morgonen utanför fönstret.

Det är tomt på gator och campusområdet. Folk skyndar sig mellan husen med luvorna dragna över huvudet och paraplyerna neddragna över näsan.


Jag skyndar mig också, in i loungen och köper kaffe. Där jag sätter mig med några jag känner. Värmer tårna och händerna, väntar på att håret ska torka och att nästa lektion ska börja.

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Men i morgon blir det sol :)

2012-11-06 @ 13:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0