Gyosa Dinner

En eftermiddag promenerade vi förbi ett ställe som serverade dumplings, fast i det här landet heter det visst Gyosa (som jag tyvärr inte har någon aning om hur det stavas).
 
 
Jag som velat äta Gyosa sedan jag landade frågade med det samma om vi inte kunde gå tillbaka dit senare på kvällen och äta middag. Mariko, Maxi och Kia var direkt på. Vi bestämde att mötas framemot halvsju och promenerade tillbaka till det mysiga lilla kypinnet som serverade gyosa.
 
 
Det var väldigt litet, och att kalla det resturang är nog att ta i. Det fanns två bord och båda var upptagna, därför fick vi sitta vid disken och titta in mot köket där de lagade vår middag. Jag blev bara glad över att få se, även om det inte var optimalt för att prata med varandra.
 
 
Vi beställde in både friterade och kokta gyosa, båda var fantastiskt goda och nu ser jag fram emot nästa gång jag kan gå dit!

Kommentarer
Postat av: esther

alltså det där ser så gooott ut. saknar dig!

2012-11-26 @ 09:30:19
URL: http://estherlikes.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0