Cupcakes

 
 
Eftersom vi fått så mycket hjälp här i Sendai, på universitetet av snälla människor, fått följa med min Academic Advisor på Bunraku föreställning så tyckte jag och Mariko att det nog var bäst att vi också gjorde nåt för dem.
 
Efter lite funderande tyckte vi det var roligast om vi kunde baka någonting själva till dem. Vi tyckte det skulle vara kul att försöka oss på cupcakes. Jag skulle nog snarare kalla det muffins, men cupcakes låter mycket roligare!
 
Som vanligt är det fint att jag har med mig någon annan som kan språket bättre än jag. Vi började med att handla allt vi behövde på Seiyu. Vilket gick väldigt smidigt, men skulle jag gjort det själv hade det nog både varit krångligare och tagit längre tid. Sen gick vi hem till köket i min korridor och började vispa.
 
 
Snyggt att jag blir fotat samtidigt som jag med kroppsspråk försöker fråga hur mycket citron vi ska pressa.
 
 
Vi tyckte det var allra roligast att göra så många olika sorter som möjligt. Eftersom vi hade tre olika färger på formarna fick det bli tre olika smaker.
 
Efter att ha gräddat dem i micron, tro det eller ej så blev det faktiskt bra. Jag var väldigt tveksam, även om en av mina korridorsgrannar bakar ofta. Tyvärr fick de inte mycket till färg, men det är väl sånt man får stå ut med.
 
 
Innan vi slog in dem för att ge bort, delade vi och provsmakade varje sort, äpple/kanel, citron och choklad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0