Söndagsmiddag

I söndags blev vi hembjudna till Charlie ett litet gäng människor. Det var tjejerna jag hänger med mest (Kia, Tari och Mariko) och så några killar också.
Där skulle vi äta kinesiskt då Charlie och Harry är från Kina respekrive Hong Kong.
Ändå började vi med att göra sushi som ett par japaner hade haft med sig ingredenser till. Det tyckte jag nog ändå var det allra bästa. Sushi är ju min favoriträtt numera. Eftersom jag inte kan säga så många maträtter på japanska brukar jag säga att sushi är min favoritmat. Jag tycker ju ändå väldigt bra om det, japanerna vet vad det är till skillnad från att jag skulle säga ミートボル (=köttbullar) och de blir glada över att jag har nåt japanskt som favoritmat. De brukar även bli väldigt imponerade över att jag är duktig att äta med pinnar. Det blir ofta att det är vad vi pratar om (när jag äter med japaner) och de tycker att jag är superduktig och undrar var jag har lärt mig det, eftersom man inte äter med pinnar i Sverige, men jag tycker vi gör det rätt ofta och alla svenskar är väl rätt duktiga på att äta med pinnar?
わたしはすしがいちばんすきです。
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0