Nu är han här

Idag mötte jag Arvid på flygplatsen i Tokyo. Efter sex timmar på en buss från Sendai, alldeles för lite sömn, två kaffe vid Shinjuku station och ytterligare en och en halv timme med tåg och ett par timmars väntan på flygplatsen så sågs vi igen efter tre alldeles för långa månader från varandra. För ja, nu har jag visst varit här i tre månader! Han hade haft lite bekymmer med förseningar och också lite för lite sömn.

Vi tog tåget in till Tokyo och Arvid frågade undrande varför jag inte köpte biljetter hela vägen till Sendai på flygplatsen. Inne i stan hittade vi en trevlig liten ramenresturang (nudlar) och sen tänkte jag lura iväg honom på en promenad. Men med all packning kändes det svårt. Så jag berättade när vi satt och åt att jag tänkte vi skulle stanna i Tokyo ett par dagar. Nu har vi ätit lite kvällsmat och tänkte ta en lugn kväll för att sen uppleva Tokyo över jul!

Med sig hade han förresten en hel väska med julklappar från nära och kära, en massa lakrits och lussebullar :). Den här julen kommer nog trots att jag inte är hemma med familjen konkurrera om att vara en av mina bästa jular!


Kommentarer
Postat av: Anna

:)

2012-12-23 @ 11:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0