Höstväder

Det är vinter här nu, alla pratar om hur kallt det är, och att jag som svensk borde vara van vid kylan och därmed inte frysa. Jag förstår inte riktigt, okej att jag är van vid kylan och vad det kallar kallt nu när det är vinter är för mig fina höstdagar. Men att jag inte skulle frysa är bara konstigt, jag fryser jättemycket här, speciellt inomhus eftersom det typ är lika kallt inne som ute. Japaner verkar inte förstå att de bor i ett kallt land och att det skulle vara fint med uppvärmning i byggnaderna. Det jag i och för sig tror jag har fördel av, jämfört med många andra utbytesstudenter, är att jag har lite bättre koll på hur jag ska klä mig för att klara olika typer av kalla väder. Ganska enkelt för oss som är vana; regntäta kläder vid regn, varma skor när det är kallt, mössa och vantar när man cyklar.
 
I vilket fall som helst kommer här lite höstbilder jag tagit under förra veckan när jag cyklat eller gått till och från olika platser. Jag är i alla fall lycklig, den allra finaste av alla årstider har jag i år fått uppleva i säkert dubbelt så lång tid mot vad jag hade fått om jag stannat hemma i Sverige. För där har jag hört att ni har värsta vargavintern.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0