にほんごをべんきょうしています

Sitter på japanska lektion och fattar ingenting. I början gick det ändå ganska bra men nu är det alldeles för svår grammatik och de gör det krångligare än vad det är.

Frågar frågor mest hela tiden. Började för några veckor sen för jag inser hur svårt det är att lära sig ett nytt språk. Får dessvärre oftast till svar att det bara är så det är. Blir tokig på det här språket och på att den här läraren inte kan förklara. Frågar om det är en particle men det är det inte. Fattar ingenting.

Frågar när vi pratar om verb hur jag ska veta skillnaden på kimas (=att ta på) och kimas (=att åka) och får till svar att jag får lära mig det och att det bara är så och "i'ts your problem".

Det här gör mig alldeles förvirrad och jag fattar ingenting. Alldeles för mycket grammatik. Och jag är fortfarande på nivån vi var på för typ 6 veckor sen. Försöker repetera och gå tillbaka men det tar så lång tid att förstå. Jag tror det är grammatiken som är värst. Speciellt eftersom jag knappt ens kan vår svenska grammatik. Den liksom bara sitter där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0