Dricka kaffe eller plugga?

...eller både och?
I måndags cyklade jag till stan framåt kvällen för att få lite lugn och ro och hinna läsa en bok som måste läsas klart innan jul. Lite sent att börja med den nu, men jag får väl se vad jag kan göra åt saken. Det kommer nog gå åt en hel del kaffe och en väldans massa tid.
Mariko frågade om hon fick hänga med och kom en timme senare efter att hon hade fixat lite grejer. Hon satte sig med ett par japanska tidningar och uppdaterade sig om nyheter i världen. Ja, och blev det nu mest kaffe eller plugg? Jag fick en hel del läst, det är klart att man alltid kan läsa mer. Men jag måste ju hinna ha lite trevligt också. Kaffet var gott, men jag är säker på att jag själv skulle göra det hundra gånger godare, jag skulle dessutom servera mig en kaffe med ett litet löv eller hjärta i. Sällskapet var som vanigt supertrevligt och vi diskuterade japansk politik eftersom det just varit val här, dödsskjutningarna i den där skolan i USA häromdagen, japansk ekonomi och ställningstaganaden kring användandet av kärnkraftverk. Jag har även börjat spela in lite små filmsnuttar med mobilen, men har fortfarande inte listat ut hur man kan göra för att lägga in dem här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0